EigenWijsOnderwijs

Praktijk voor coaching, training en advies aan kinderen, jongeren en volwassenen

Even voorstellen

 Gerard den Hartog


Ik ben geboren in 1964 en woon met mijn gezin in Dordrecht.
Ik werk ruim 16 jaar in het onderwijs.
Ik geef les aan jongeren met leer- en gedragsproblemen in de leeftijd van 8 tot en met 18 jaar.
Naast het lesgeven heb ik mij de afgelopen jaren ontwikkeld op gebied van coaching en training van kinderen, jongeren en volwassenendie beelddenker zijn.
Zo werk ik met de Leren Leren Methode en ben ik gecertificeerd EXPERT beelddenken. Ik ben bevoegd om het beelddenk onderzoek af te nemen.
Als gecertificeerd trainer van de LEREN LEREN methode kan ik de studievaardigheden van uw kind met wetenschappelijk bewezen leerstrategieën verbeteren.
Als Expert Signaleren en Diagnosticeren van Beelddenken ben ik bevoegd om een individueel Onderwijskundig Beelddenkonderzoek af te nemen en ben ik Expert op het gebied van de visuele leertechnieken.


Ik heb hiervoor de volgende opleidingen gevolgd:


  • HBO Leraar Basisonderwijs (PABO)
  • Module "Onderwijskunde" (OU)
  • Oplossingsgericht werken -  "Mission Possible" en "Parents Skills"
  • MatriXmethode - Beelddenken
  • Ik leer anders - Beelddenken
  • Rots en Water - weerbaarheidstraining
  • Kindercoaching "Coachee"
  • Leren Leren Methode
  • Expert Beelddenken
  • Opleiding tot POPtalk-trainer

Mijn missie is om kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten inzicht te geven in het beelddenken en daarin hun kracht te vinden. Tegelijkertijd wil ik praktische handvatten aanbieden zodat uw kind/leerling/student weer vertrouwen in zichzelf krijgt en ziet dat hij/zij zich de lesstof wel eigen kan maken. Vanuit deze basis kan uw kind/leerling/student weer groeien. Mijn missie is geslaagd wanneer  ik  een kind/jongere zie als hij/zij in één keer de moeilijkste tafel opnoemt (van voren naar achteren, van achteren naar voren en door elkaar) Na jarenlang te horen hebben gekregen dat iets niet lukt, lukt het vervolgens ineens toch en komt de ontwikkeling ineens weer in beweging. Het is dan ook van belang dat er een samenwerking ontstaat tussen kind/jongere, ouders en school, zodat een ieder geinformeerd blijft over de werkwijze in mijn praktijk. Hierdoor is het effect van een coaching/training des te groter en het rendement beter. Het kind/jongere ontdekt zijn haar talent en gaat deze vaker inzetten. 

     
            

                                     

Ik ben tevens aangesloten bij kwaliteitsregister Jeugd en bij het kwaliteitsregister Onderwijs