EigenWijsOnderwijs

Praktijk voor coaching, training en advies aan kinderen, jongeren en volwassenen

Even voorstellen

Gerard den Hartog


Mijn naam is Gerard den Hartog.
Ik ben geboren in 1964 en woon met mijn gezin in Dordrecht.
Ik heb ruim 17 jaar gewerkt in het onderwijs.
Ik gaf les aan jongeren met leer- en gedragsproblemen in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar.
Naast het lesgeven heb ik een ruime ervaring op gebied van coaching en training van kinderen, jongeren en volwassenen.
Ik heb verschillende opleidingen gevolgd waarbij het leren leren centraal stond
Zo werk ik met de Leren Leren Methode en ben ik gecertificeerd EXPERT beelddenken. Ik ben bevoegd om het beelddenk onderzoek af te nemen.
Als gecertificeerd trainer van de LEREN LEREN Methode kan ik de studievaardigheden van uw kind met wetenschappelijk bewezen leerstrategieën verbeteren.
Als Expert Signaleren en Diagnosticeren van Beelddenken ben ik bevoegd om een individueel Onderwijskundig Beelddenkonderzoek af te nemen en ben ik Expert op het gebied van de visuele leertechnieken.
Maar ik werk ook met de methode Ik Leer Leren van Tea Adema.
Naast het werken met kinderen en jongeren met leerproblemen werk ik ook met kinderen en jongeren waarbij het leren niet lekker gaat door sociaal-emotiononele problemen.


Ik heb hiervoor de volgende opleidingen gevolgd:


  • HBO Leraar Basisonderwijs (PABO)
  • Module "Onderwijskunde" (OU)
  • Oplossingsgericht werken - "Mission Possible" en "Parents Skills"
  • MatriXmethode - Beelddenken
  • Ik leer anders - Beelddenken
  • Rots en Water - weerbaarheidstraining
  • Kindercoaching "Coachee"
  • Licentie Leren Leren Methode - Beelddenken
  • Opleiding Expert Beelddenken
  • Opleiding tot POPtalk-trainer
  • Opleiding Kindercoach
  • Opleiding systemisch/contextueel werken
  • Opleiding weerbaar communiceren met pubers
  • Opleiding pubercoach
  • Opleiding opvoedcoaching
  • Opleiding Ik Leer Leren

Mijn missie is om kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten inzicht te geven in het beelddenken en daarin hun kracht te vinden. Tegelijkertijd wil ik praktische handvatten aanbieden zodat uw kind/leerling/student weer vertrouwen in zichzelf krijgt en ziet dat hij/zij zich de lesstof wel eigen kan maken. Vanuit deze basis kan uw kind/leerling/student weer groeien. Mijn missie is geslaagd wanneer ik een kind/jongere zie als hij/zij in één keer de moeilijkste tafel opnoemt (van voren naar achteren, van achteren naar voren en door elkaar) Na jarenlang te horen hebben gekregen dat iets niet lukt, lukt het vervolgens ineens toch en komt de ontwikkeling ineens weer in beweging. Het is dan ook van belang dat er een samenwerking ontstaat tussen kind/jongere, ouders en school, zodat een ieder geinformeerd blijft over de werkwijze in mijn praktijk. Hierdoor is het effect van een coaching/training des te groter en het rendement beter. Het kind/jongere ontdekt zijn haar talent en gaat deze vaker inzetten.
  

   

Ik ben tevens aangesloten bij onderstaande kwaliteitsregisters en beroepsverenigingen